Videre til indhold. |

Hop til indhold
Sådan vil denne side se ud når den bliver printet. Dog uden denne boks.
Annullér print og gå tilbage til siden.
 

Tilbage til menuen

Begivenhedsstrategien

Begivenhedsstrategien skal være med til at tiltrække endnu flere verdensbegivenheder og samtidig udbrede begivenhederne til hele regionen.

Hovedstadsregionen er Danmarks eneste internationale metropol. En position, der forpligter, men også giver en række fordele.

Vi skal sikre, at verdens øjne rettes mod hovedstadsregionen, og at vi fremstår som en inovativ, dynamsik og attraktiv region, der kan tilbyde en lang række oplevelser, der er værd at rejse efter.

Hovedstadsregionen skal være et sted, hvor man har lyst til at bo, arbejde eller komme på besøg.

Vejviser og indsatsområder

Begivenhedsstrategien udpeger en række indsatsområder og viser vejen for, hvilke begivenheder, vi vil have i hovedstadsregionen
 
I begivenhedstrategien kan du læse om de forskellige indsatsområder og om hvilken type af events, der er vigtig for hovedstadsregionen.

Alle begivenhederne skal have tre ting:

  • Lokal forankring
  • Blivende værdier
  • International gennemslagskraft

Store begivenheder er en af tidens store vækst- og jobskabere i oplevelsesøkonomien, men de kan samtidig blive samlingspunkter for en regional identitet.

Ved at gå systematisk efter begivenheder, der tager afsæt i regionens kompetencer, skaber vi en mere varig effekt på regionens sports-, viden- og kulturliv og giver regionens professionelle begivenhedserhverv et løft.




Webredaktør
Koncern Regional Udvikling
Email:Dig.FOq@6MOXE5C.dk