Videre til indhold. |

Hop til indhold
Sådan vil denne side se ud når den bliver printet. Dog uden denne boks.
Annullér print og gå tilbage til siden.
 

Tilbage til menuen

Sådan håndterer vi henvendelser og sikker e-post

Region Hovedstaden har som mål at besvare alle henvendelser så korrekt og så hurtigt som muligt.


Alle sagsbehandlere følger en sag til dørs, og sørger for - hvis der ikke kan svares umiddelbart - at borgeren underrettes om, hvornår svar kan forventes.

Henvendelse på ikke sikker e-mail
Hvis en borger henvender sig på en ikke-sikker e-mail, hvor svaret fra Region Hovedstaden vil indeholde personfølsomme oplysninger herunder helbredsoplysninger, kan Region Hovedstaden ifølge Persondataloven ikke svare borgeren på e-mail. Besvarelsen vil derfor ske pr. brev.

Sikker e-post borger
Du kan dog vælge at sende personfølsomme oplysninger via din postkasse på borger.dk, hvor vi så kan give svar i en mail på borger.dk. Gå til www.borger.dk og log på med dit NemID. Hvis du ikke allerede har en postkasse derinde, bliver du guidet i at oprette en.

Sikker e-post - øvrige
Hvis du ikke henvender dig som privatperson, kan du også sende sikker e-post. Det kræver at du installerer regionens signatur-certifikat i dit mailprogram.
Læs hos Nets om, hvordan du finder og installerer certifikatet




Webredaktør
Lena Fredensborg
Email:Dig.FQo@6MOXE5C.dk