Videre til indhold. |

Hop til indhold
Sådan vil denne side se ud når den bliver printet. Dog uden denne boks.
Annullér print og gå tilbage til siden.
 

Tilbage til menuen
19-09-2012

Patienter vil have apps, der kan styrke deres behandlingsforløb

… og hjælpe dem til at finde vej på hospitalerne. Og hjælpe med at dele erfaringer med andre patienter. Det viste en workshop, regionen afholdt.
Apps skal forbedre kommunikationen
35 borgere, patienter, sundhedsfaglige og kommunikationsfaglige var samlet til en workshop for at afdække behov og skabe idéer til mobile apps, der skal forbedre kommunikationen mellem borger og sundhedsvæsen i Region Hovedstaden.

Deltagernes forslag:
  • ”Vejvisnings-app”, der skal hjælpe med at finde vej fra patientens hoveddør og helt ind i det rigtige lokale på hospitalet
  • ”Tidslinje-app’, der skal hjælpe patienten med at få overblik over sit eget behandlingsforløb
  • ”Spil-app, der skal gøre det nemmere at leve med og forebygge sygdom
  • ”Gravid-app
  • ”Erfarings-app, hvor patienter kan læse tidligere patienters anmeldelser af behandlinger og afdelinger.
Arbejder videre med idéerne
Regionen arbejder videre med de mange idéer, der kom frem på workshoppen og forventer at have en app på gaden i 2013.

Akut-app på vej
En tværregional akut-app, der skal hjælpe, hvis uheldet er ude, er allerede på vej som et samarbejde mellem Region Hovedstaden og Danmarks øvrige regioner.
Webredaktør
Helene Ranneberg
Email:DiguTLIZGrp1@5NY7bRD.dk