Copenhagen Connected

​Projektet Copenhagen Connected arbejder for flere flyruter, der forbinder hovedstaden med​ destinationer verden over.

Direkte flyforbindelser til oversøiske vækstmarkeder og store internationale trafikknudepunkter er afgørende for udviklingen af international turisme til Danmark, tiltrækning af internationale investeringer, virksomheder og talenter samt for danske virksomheders muligheder for at eksportere. 

​Global Connected og Copenhagen Connected

Global Connected er etableret med det formål at bane vejen for dansk vækst ved at styrke Danmark i konkurrencen om at tiltrække internationale flyruter.

Ved at markedsføre Danmark og København som destination over for relevante markeder i udlandet opbygger Copenhagen Connected det nødvendige kendskab og passagerpotentiale, der skal sikre den bæredygtige udvikling af nye flyforbindelser og øget international tilgængelighed til København. 


Foto: Copenhagen Media Center/Scandinavian Airlines

Direkte fly til USA og Kina

I projektperioden 2010 – 2014 har Copenhagen Connected være involveret i tiltrækningen og fastholdelsen af ruter til København fra blandt andet San Francisco, Shanghai, Toronto, Dubai, New York og Los Angeles.

Fra 2015 og frem arbejder Connected fortsat med at sikre nye interkontinentale forbindelser og sikre direkte forbindelser til vigtige feeder-destinationer med ruter til hele verden. 

Det arbejde har allerede budt på bl.a. åbningen af tre frekvensudvidelser, som er et øget antal flyvninger eller indsættelse af større fly på ruten med plads til flere passagerer til oversøiske markeder. Der er også åbnet to nye direkte forbindelser til amerikanske destinationer.



Foto: Copenhagen Media Center/Scandinavian Airlines​​

Case: Digital kampagne promoverer København 

De seneste år har flyselskabet​ Norwegian åbnet direkte flyruter til flere amerikanske storbyer fra København. Ny digital kampagne med fokus på brugergenereret indhold skal markedsføre den danske hovedstad over for rejselystne unge amerikanere. 

De får mulighed for at høre mere om de af hovedstadens kerneområder, der interesserer dem, via deres Facebook. Det kan f.ek​s. være design, gastronomi eller cykling. Kampagnen skal få flere internationale turister til at besøge København ved at benytte de nye direkte flyruter.

​Mere om projektet

Global Connected blev etableret i 2010 som et nationalt ruteudviklingsprojekt, der er etableret i to overordnede spor: Copenhagen Connected og Vestdanmark Connected. De to projektspor favner tilsammen samtlige danske regioner omkring et fælles opdrag – at fremme international tilgængelighed til Danmark.

Projektet løber i perioden 2010 – 2018 og har et samlet budget på 127 mio. kr. Vækstforum hovedstaden har medfinansieret projektet med 8 mio. kr. fra de regionale udviklingsmidler i perioden 2015-16.

Kontakt

​Signe Jungersted
Director of Development
Email: sij@woco.dk
Telefon: 33 55 74 17

Partnere i Copenhagen Connected​

  • Region Hovedstaden
  • Invest in Denmark
  • Visit Denmark
  • Danske Erhverv
  • Dansk Industri
  • Erhvervs- og vækstministeriet
  • Trafikstyrelsen
  • Region Sjælland
  • Københavns Kommune
  • Region Skåne
  • Malmø Stad
  • Danske Business Travel Association (DBTA)
  • Copenhagen Capacity 
  • Københavns Lufthavn
  • Wonderful Copenhagen

Redaktør