Flere steder er støttesamtaler udskudt

​På grund af den aktuelle situation med Coronavirus, er flere sygeplejersker fra Aktiv Patientstøtte indkaldt til at hjælpe andre steder i sundhedsvæsenet. Det betyder, at din samtale med en støttesygeplejerske kan være udskudt. Du kan dog stadig få støtte og arbejde mod dit mål.

​Hvordan ved jeg, om min samtale er udskudt?

Hvis din samtale er udskudt, har din sygeplejerske sendt dig et brev i din e-boks, eller kontaktet dig på din telefon.

Hvis du ikke er blevet kontaktet i din e-boks eller på din telefon, har du stadig en aftale med din støttesygeplejerske.

Er du I tvivl, så kontakt din støtteenhed. Du kan finde telefonnumeret på din støtteenhed på denne side
  

Vi beklager, hvis vi har været nødt til at udskyde din samtale. Vi håber, at du forstår, at det kan være nødvendigt i denne helt særlige situation.

Får jeg en ny samtale?

Du bliver selvfølgelig tilbudt en ny samtale, når situationen omkring Coronavirus er stabiliseret.
 

Hvad kan jeg selv gøre?

Selvom du ikke har samtaler med din støttesygeplejerske, har du stadig mulighed for at arbejde med dine mål. Du kan herunder finde øvelser til motion derhjemme og redskaber til at støtte humøret.


MOTION

Du har flere muligheder for selv at træne eller lave motion, selvom dit træningstilbud holder lukket. Vi har her samlet forskellige forslag til motion. Øvelserne er på forskelligt niveau, så du kan vælge de øvelser, der passer bedst til dig:


 
STØTTE TIL HUMØR OG PSYKE

Herunder kan du finde tilbud om samtaler, redskaber til at støtte humøret og til hjælp med psykiske udfordringer:

 

 

PRAKTISK HJÆLP


(senest opdateret kl. 12.00 d. 3. april 2020)

Redaktør