Tilbud om støtte

Har du fået en invitation til Aktiv Patientstøtte? Så tilbyder vi dig telefonsamtaler med en støttesygeplejerske. Sygeplejersken kan hjælpe dig med det, der er svært i dit liv med sygdom.   

​Telefonsamtaler med en sygeplejerske

Et samtaleforløb med en støttesygeplejerske i Aktiv Patientstøtte foregår ved, at du bliver ringet op af en specialuddannet sygeplejerske. Sygeplejersken taler med dig om det, du har brug for at tale om i forhold til din sygdom og sundhed.

Andre patienter har talt med sygeplejersken om:

  • det der er svært med deres sygdom
  • deres næste samtale hos lægen
  • sundhedstilbud i kommunen
  • det de selv kan gøre for at leve bedst muligt med deres sygdom.


Hvorfor har jeg fået en invitation?

Når du er invitetet til Aktiv Patientstøtte, sker det ud fra en beregning af blandt andet dine tidligere kontakter med sundhedsvæsenet og  sygdomme. Beregningen sker automatisk ud fra data. Din støttesygeplejerske kender derfor ikke til, hvorfor netop du har fået tilbud om støtte.

Du kan derfor heller ikke blive henvist til Aktiv Patientstøtte hos din læge.


Et ekstra tilbud til dig

Du skal følge din behandling og kontrolbesøg på hospitalet og hos din læge, som du plejer. Aktiv Patientstøtte er et ekstra tilbud til dig - udover det du modtager i forvejen.  


Et forløb i Aktiv Patientstøtte

I figuren herunder kan du se, hvordan et forløb i Aktiv Patientstøtte foregår (klik på billede for at gøre figuren støtte).

Et forløb i Aktiv Patientstøtte.JPG



Et forløb i Aktiv Patientstøtte.pdf





Redaktør