Telefonsamtaler med en sygeplejerske
Et samtaleforløb med en støttesygeplejerske i Aktiv Patientstøtte foregår ved, at du bliver ringet op af en specialuddannet sygeplejerske. Sygeplejersken taler med dig om det, du har brug for at tale om i forhold til din sygdom og sundhed.
Andre patienter har talt med sygeplejersken om:
- det der er svært med deres sygdom
- deres næste samtale hos lægen
- sundhedstilbud i kommunen
- det de selv kan gøre for at leve bedst muligt med deres sygdom.
Hvorfor har jeg fået en invitation?
Når du er invitetet til Aktiv Patientstøtte, sker det ud fra en beregning af blandt andet dine tidligere kontakter med sundhedsvæsenet og sygdomme. Beregningen sker automatisk ud fra data. Din støttesygeplejerske kender derfor ikke til, hvorfor netop du har fået tilbud om støtte.
Du kan derfor heller ikke blive henvist til Aktiv Patientstøtte hos din læge.
Et ekstra tilbud til dig
Du skal følge din behandling og kontrolbesøg på hospitalet og hos din læge, som du plejer. Aktiv Patientstøtte er et ekstra tilbud til dig - udover det du modtager i forvejen.
Et forløb i Aktiv Patientstøtte
I figuren herunder kan du se, hvordan et forløb i Aktiv Patientstøtte foregår (klik på billede for at gøre figuren støtte).

Et forløb i Aktiv Patientstøtte.pdf