Office365

​Med de nye online funktioner til Office-pakken kan man let dele og arbejde kollaborativt i Word-dokumenter, Excel-regneark, PowerPoint-præsentationer m.m.

Office365 giver dig mulighed for blandt andet at arbejde med diverse dokumenter online, så som Word, Excel, Powerpoint m.m. Endvidere kan man dele dokumenterne med andre, og arbejde i dem simultant fra hver sin computer. 

Det giver en række nye muligheder, når man samarbejder om dokumenterne. Eksempelvis slipper man for at holde øje med, hvem der har dokumentet nu, hvilken version man arbejder i m.v.

Office365 brugt i uddannelse

Office365 giver en række muligheder, når det kommer til uddannelse og undervisning. Her er det særligt velegnet til gruppearbejde og samarbejde på distancen, hvor det giver mulighed for at arbejde simultant og uden versionering i de samme dokumenter.

Office365 brugt til kollaborativ læring

Kollaborative metoder hører til blandt de mest effektive læringsmetoder, især hvis man skal lære abstrakt stof. Traditionel kollaborativ læring forudsætter en gruppe, som arbejder sammen om en fælles problemstilling. Her opnår man en dybere læring gennem konstruktiv diskussion og fælles stillingtagen. 

Office365 giver en række værktøjer til at facilitere den type arbejde, da det giver muligheden for at arbejde simultant i de samme dokumenter. 

Sådan får du adgang til Office365

Der er samlet en række gode instrukser på Region Hovedstadens intranet REGI, via dette link - kræver login på en  hospitals-pc.

  1. Du følger dette link til login
  2. Indtast din regionale e-mailadresse (hvis du arbejder i Region Hovedstaden)
  3. I Internet Explorer vil du blive ført direkte videre. I andre browsere vil du blive ført til Region Hovedstaden loginside:
  4. Du er nu logget ind

  5. Du kan nu oprette, uploade og dele dokumenter, og meget mere. Brug gerne lidt tid på at udforske dine muligheder. Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål og ideer.

Redaktør