"Jeg blev vred på sygdommen. Det var så uretfærdigt"
Andre fortæller, at de kan blive vrede på deres forældre, søskende eller deres venner. Det er også almindeligt at blive vred på Gud, på sig selv eller måske på noget helt tredje.
Mads, en dreng på 11 år, fortæller: "Jeg blev så vred på sygdommen. Jeg syntes, det var så uretfærdigt. Jeg blev også mere vred på min søster og meget vred på min mor".
Nogle gang kan man også blive vred over små ting i hverdagen, og det kan være svært selv at forstå, hvorfor man bliver så vred. Det er almindeligt at have det sådan.
Hvad kan hjælpe?
- Forsøg at få vreden ud på en god måde.
- Det kan være, det hjælper dig at bruge din krop aktivt. Fx kan du sparke hårdt til en bold, trampe i gulvet, spæne af sted eller slå i en pude. Bagefter oplever de fleste, at de har det bedre, når vreden er kommet ud.
- Det kan også hjælpe dig at fortælle de voksne omkring dig eller dine venner, hvorfor du er vred, så de bedre kan forstå dig og hjælpe dig.
- Nogle kan blive forskrækket over, hvor voldsom deres vrede kan være; sig til dig selv, at vrede er en helt naturlig følelse, når ens mor eller far er alvorligt syg.