Nyt Hospital Nordsjælland set med fremtidens digitale øjne

​Hvordan synes 120 multimediedesignstuderende fra Københavns Erhvervsakademi at en digital platform for Nyt Hospital Nordsjælland skal se ud, hvis de fik helt frie rammer?​

​Billedet er fra gruppe 12, der har lavet et flot og visuelt gennemført bud på et kampagnesite til Nyt Hospital Nordsjælland​

Nyt Hospital Nordsjælland har et ønske om at nå ud til en bredere målgruppe og kommunikere de positive effekter ved etableringen af et nyt sygehus i Hillerød. Men hvordan kan dette formidles på nye måder - også inden projektet er færdigt – og hvad synes studerende er vigtigt at bruge i fortællingen om Nyt Hospital Nordsjælland?

Dette var oplægget til 120 studerende fra multimediedesignlinjen på Københavns Erhvervsakademi. De brugte maj måned på at arbejdede intensivt med at udforme 24 bud på, hvordan fortællingen om Nyt Hospital Nordsjælland og de innovative tanker og ideer, som er forankret i projektet, bedst kan kommunikeres ud til borgerne i Nordsjælland.

"Det var ret udfordrende at arbejde med en institution, som ikke eksisterer endnu, men det gav samtidig en åbenhed, som gjorde projektet utrolig interessant," siger Susanne Kirk Møller, som var en af de studerende.

Resultatet blev et meget varieret udvalg af kampagnesites, der hver især skal vække borgerens interesse for Nyt Hospital Nordsjælland. De studerendes bud var en øjenåbner for Nyt Hospital Nordsjælland, forklarer content manager Erik Tygesen:

"De er gået til det på en helt anden måde, end vi selv ville gøre det. Vi kan nogle gange blive fanget i metoder, regler og krav fra forskellig side, som gør, at vi ikke altid er gode til at se andre muligheder. De så på projektet med helt friske øjne, og definererede selv, hvad de synes var interessant - og det er godt. Der er kommet mange ideer, som vi sagtens kan bruge fremadrettet."

Her kan du klikke dig videre til eksempler på de studerendes projekter:

Redaktør