I høj sol og foran mange borgere klippede regionsrådsformand Lars Gaardhøj og Hillerøds borgmester, Kirsten Jensen, det røde bånd, og broerne fra Favrholm Station til det nye hospital blev indviet den 19. maj.
Regionsrådsformand Lars Gaardhøj og Hillerød-bormester Kirsten Jensen klippede det røde bånd. Foto: Karen Grønkjær Kjeldsen.
Lars Gaardhøj talte om at binde den kollektive trafik sammen:
- Favrholm bliver et sted, hvor alle forbindelser bliver samlet, både S-tog, lokalbaner og busser. Med de nye broer kan man nu gå tørskoet til det kommende hospital. Vi er midt i det grønne, og stedet her er med til at gøre, at man kan være glad for at gå på arbejde.
Han opfordrede til at lytte, og i stilheden blandt de mange fremmødte rappede en and som på bestilling og understregede følelsen af at stå midt i naturen.
Kirsten Jensen bemærkede, at broernes udformning har "wow-faktor" og dermed føjer sig smukt til hospitalets arkitektur.
Vicedirektør Birgitte Schousboe fra Nordsjællands Hospital glædede sig over den nye, smukke bro. Foto: Karen Grønkjær Kjeldsen.
For medarbejderne på Nordsjællands Hospital bliver broerne fra stationen til hospitalet en kæmpe gevinst vurderer vicedirektør Birgitte Schousboe:
- Det er vigtigt for rekrutteringen, at det bliver så nemt at komme til hospitalet i fremtiden. Samtiden understøtter det mulighederne for at transportere sig med tog og cykel og dermed vise omtanke for naturen, siger hun.