- Når hospitalet er bygget færdigt, vil pavillonen komme til at ligge tæt på caféterrassen, kapellet og kardio-ruten. På den måde vil det være let at bruge pavillonen som samlingssted for aktiviteter i tilknytning til hospitalet. Det kunne være foredrag, koncerter og korsang, eller møder i frivillignetværk og fælles motion – eller måske gravøl. På samme måde som de andre udendørs kunstværker, der er planlagt på Nyt Hospital Nordsjælland, indbyder pavillonen til ro, refleksion og fordybelse for patienter, personale og pårørende, siger Bente Ourø Rørth, der er hospitalsdirektør på Nordsjællands Hospital.
Pavillonen har indtil nu stået på Embassy of Switzerland in Denmark, og nu har Nordsjællands Hospital erhvervet sig den smukke og brugbare pavillon til det nye hospital.