Sundhedsplatformen

​I årene 2016-2017 indførte alle hospitaler i Region Hovedstaden og Region Sjælland Sundhedsplatformen. Dermed kom hospitalernes it op på internationalt topniveau, sådan at personalet lettere kan tilrettelægge et sammenhængende behandlingsforløb af høj faglig kvalitet. 

​​Sundhedsplatformen samler oplysninger om patienten i én ​journal. Det skaber overblik og sikkerhed for både patienter og sundhedspersonale på hospitaler og sygehuse. Det er Region Hovedstaden og Region Sjælland, som står bag Sundhedsplatformen. 

Læs mere på Sundhedsplatformens egen hjemmeside


Min Sundhedsplatform

Min Sundhedsplatform er for dig, der er patient på Herlev og Gentofte Hospital, Rigshospitalet, Amager og Hvidovre Hospital, Bornholms Hospital, Nordsjællands Hospital, Bispebjerg og Frederiksberg Hospital, Psykiatri Region Hovedstaden og Steno Diabetes Center Copenhagen. Når Region Sjælland kommer på Sundhedsplatformen, og du bliver behandlet på et af regionens sygehuse, vil du også få mulighed for at bruge Min Sundhedsplatform. 

Med Min Sundhedsplatform kan du f.eks. skrive til din afdeling, se dine aftaler og et udsnit af de sundhedsoplysninger, der er registreret om dig.

Har du brug for teknisk hjælp til Min Sundhedsplatform? 

Kontakt: minsundhedsplatform@regionh.dk

Har du spørgsmål vedrørende indholdet i din journal, indlæggelse eller behandling, bedes du kontakte den hospitalsafdeling, hvor du er tilknyttet.


Presse

​Region Hovedstadens pressevagt

Mail: presse@regionh.dk

Tlf. 70 20 95 88​​​


Support - Anvendelse

Har du som kliniker brug for hjælp til Sundhedsplatformen, kan du kontakte CIMT Servicedesk enten ved at oprette en it-sag direkte i CIMT Service (ikon på dit skrivebord) eller telefonisk. 

Ved akutte sager skal CIMT Servicedesk altid kontaktes telefonisk. 

Telefonisk henvendelse: 38 64 80 80 

Mandag - torsdag: 07 -16
Fredag: 07​-15​

Hvis du har brug for hjælp til Sundhedsplatformen, men godt kan arbejde videre med patientbehandlingen, skal du ikke ringe til SP Helpdesk, men i stedet søge hjælp hos en kollega eller den superbruger, der er tilknyttet din afdeling. Du kan også oprette en sag via CIMT Service. 

Support - Uddannelse

Har du som kliniker brug for hjælp vedr. uddannelse i Sundhedsplatformen, kurser o.lign., kan du kontakte Sundhedsplatformen telefonisk eller evt. via CIMT Servicedesk (se nummer ovenfor).

Telefonisk henvendelse: 24 37 88 21

Mandag - fredag: 09-15



Redaktør