Gå til hovedindhold
Gå til hovedindhold
Center for Patientinddragelse (CPI)
Center for Patientinddragelse (CPI)
X
    Gå til forsiden på regionh.dk
    Center for Patientinddragelse (CPI)
    Center for Patientinddragelse (CPI)
    • Om CPI
      Medarbejderoversigt - Databrug og tilgængelighed - Organisation og ledelse - Strategi
    • CPI tilbyder
      Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) - Støtte til patientinddragelse - Evaluering og brugerundersøgelser
    • LUP
      Om LUP - Aktuel undersøgelse - Resultater - Kvalitetsudvikling - Løbende målinger
    • Patientinddragelse
      Definitioner - individuel inddragelse - organisatorisk inddragelse - pårørendeinddragelse - Fælles Beslutningstagning - Konkrete redskaber
    • Udgivelser
      Udgivelser sorteret kronologisk eller efter temaer
    • Aktuelt
      Nyheder - Arrangementer - Temaer med særligt fokus
    • Kontakt CPI
    • Nyhedsbrev
    • Job i CPI
    • regionh.dk
    Skip Navigation LinksCenter for Patientinddragelse/Patientinddragelse/Om patientinddragelse

    Om patientinddragelse

    Patienter og pårørende oplever alle aspekter af et udrednings- og behandlingsforløb. Derfor kan de være med til at sætte spot på områder, hvor der er plads til forbedring. Læs om hvad inddragelse er og hvordan du kan inddrage brugerne.​

    21. marts 2022

    Inddragelse - definitioner og eksempler

    Her kan du blive klogere på, hvordan vi i Center for Patientinddragelse (CPI) forstår patientinddragelse. Du kan læse om, hvad forskellen er på individuel og organisatorisk inddragelse samt få indsigt i metoder til inddragelse af patienter og pårørende i sundhedsvæsenet.
    21. marts 2022

    Redskaber til individuel inddragelse

    Når vi inddrager patienters viden, behov og præferencer i deres eget forløb, kan vi i højere grad tilrettelægge udrednings- og behandlingsforløb ud fra patientens perspektiv. Konkrete redskaber kan hjælpe med at systematisere inddragelsen.
    21. marts 2022

    Redskaber til organisatorisk inddragelse

    ​I CPI bruger vi forskellige metoder til at inddrage patienter og pårørendes perspektiv i udviklingen af sundhedsvæsenets ydelser. Få inspiration til hvilke værktøjer, I kan bruge i arbejdet med at forbedre den patientoplevede kvalitet i jeres organisation.
    (Webid:171ec1c3-8bb9-493a-8989-ec124b30840c) ContentTypeId:0x010100C568DB52D9D0A14D9B2FDCC96666E9F2007948130EC3DB064584E219954237AF39009452EC1D623246A98E3D4F4B956DBBB600B52690698F9B4317A25D71E6FF9098B4* ( PublishingDate>1970-01-01) TaggedTags:* - {"AlternateSearchText":"","DescriptionLimitCount":0,"Excludes":[],"Filter1Selected":false,"ImageTemplateDisplayType":0,"IndexWp":false,"LimitDescription":false,"MaxResults":0,"Published1Days":5,"Published1Filter":0,"Published2Date":"\/Date(-3600000+0100)\/","Published2Filter":1,"SelectedTags":"","ShowAlphabet":false,"ShowSearch":false,"SortDesc":false,"SortOrdering":1,"Sources":[{"m_Item1":"https:\/\/www.regionh.dk\/patientinddragelse\/patientinddragelse\/hvorfor_og_hvordan","m_Item2":true,"m_Item3":"171ec1c3-8bb9-493a-8989-ec124b30840c"}],"TemplateDisplayType":3}

    Center for Patientinddragelse (CPI)

        Center for Patientinddragelse (CPI)

        Nordre Fasanvej 57

        2000 Frederiksberg

        T 3864 9966 (telefontid 9:00-12:00)

        E Skriv til os

        • Ophavsret
        • Persondatapolitik
        • Cookies
        • Tilgængelighedserklæring
        Publiceringsdato: 05-05-2022 16:53