Gå til hovedindhold

​​​

Brug patienternes oplevelser til kvalitetsforbedringer

​I maj måned får 260.000 danskere et spørgeskema ind ad brevsprækken med en af de fem danske regioner eller Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse som afsender. Det er et spørgeskema, der handler om patienternes oplevelser af kontakten med det danske sundhedsvæsen. Det er første gang, der gennemføres en så omfattende undersøgelse på dette område.

1. maj 2009

​Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) blev første gang gennemført i 2000. I årene efter blev undersøgelsen gennemført hvert andet år frem til 2006. Regionssundhedsdirektørerne besluttede i 2008, at undersøgelsen fremover skal gennemføres hvert år. Derudover er der sket en række andre ændringer i undersøgelseskonceptet, der beskrives nærmere i denne artikel.

Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden