Gå til hovedindhold

​​​​​​

Den Landsdækkende Patienttilfredshedsundersøgelse 2000

​Spørgeskemaundersøgelse blandt 34.000 patienter

1. januar 2001

Amterne/H:S og Regeringen har besluttet, at der hvert andet år skal gennemføres en landsdækkende patienttilfredshedsundersøgelse. Formålet med undersøgelsen i år er at sammenligne og identificere forskelle i patienttilfredshed på sygehusniveau i forhold til temaerne kerneydelse, koordination, kontinuitet, kommunikation, information og frit sygehusvalg.

Det er målet, at amterne/H:S og sygehusledelserne vil anvende den landsdækkende patienttilfredshedsundersøgelse til at udpege områder, hvor der er behov for at iværksætte tiltag med henblik på at fastholde eller forbedre kvaliteten på sygehusene.

I august måned år 2000 blev der udsendt et spørgeskema med 29 spørgsmål til 34.306 patienter, som i perioden medio marts – medio juni har været indlagt på landets sygehuse inden for grundspecialerne intern medicin, organkirurgi, ortopædkirurgi og gynækologi/obstetrik. I alt 64 sygehuse er omfattet af undersøgelsen. Der er opnået en svarprocent på 58,3%.

Supplerende materiale

Find bilagstabeller og supplerende materiale på LUP-siden www.patientoplevelser.dk/LUP


Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden