Giftlinjen på Bispebjerg Hospital som rådgiver
Bispebjerg Hospital har gennem årtier rådgivet vedr. forgiftninger og siden 2007 huset Giftlinjen, den nationale forgiftningsrådgivning, der er åben for alle i Danmark, på Grønland og Færøerne. Telefonerne er bemandede med specialuddannede sygeplejersker og speciallæger, der også er aktive undervisere og formidlere af viden om forgiftningsdiagnostik og -behandling nationalt som internationalt.
Første symposium i kalenderen
For at bidrage til, at viden om forgiftninger når ud til de fagpersoner, der til dagligt arbejder med forgiftede patienter, inviterer Giftlinjen og Bispebjerg Hospital hermed til det første Klinisk Toksikologiske Symposium.
Et symposium, der fokuserer på såvel triage som basal og avanceret forgiftningsbehandling i konkrete forgiftningsscenarier, samt en afsluttende debat om bl.a. Giftlinjens fremtidige rolle i sundhedsberedskabet.