Regionsrådsformand om regionens styrkede beredskab: Vi er nødt til at være endnu bedre beredt på trusler
Det nye trusselsbillede og de mange små og store kriser, som potentielt kan påvirke sundhedsområdet, betyder, at Region Hovedstaden har oprettet en tværgående beredskabsenhed. Den nye enhed skal understøtte, at alle regionens hospitaler, virksomheder og centre er godt rustet og kan arbejde på tværs og omstille sig hurtigt, når krisen rammer. Regionsdirektør Jens Gordon Clausen understreger, at det kræver øvelse – også med andre myndigheder