Funktionsperioden følger kommunalbestyrelsernes og regionsrådets valgperiode og løber fra år 2022 - 2025.
Udvalget skal systematisk inddrages i drøftelsen af emner, der ligger inden for planerne for almen praksis´ og sundhedskoordinationsudvalgets områder.
Udvalget kan i øvrigt drøfte og kommentere emner, som udvalget finder, er relevante for sammenhængen i patientforløb mellem sygehuse, praksissektor og kommunale tilbud. Udvalget behandler ikke enkeltsager.
Patientinddragelsesudvalget består af:
- 3 medlemmer udpeget af Danske Patienter
- 3 medlemmer udpeget af Danske Handicaporganisationer
- 1 medlem udpeget af Regionsældrerådet
- 1 medlem udpeget af Ældre Sagen
Udvalget sekretariatsbetjenes af Region Hovedstadens administration.
Patientinddragelsesudvalget arbejder sideløbende med at synliggøre mulighederne for brugerinddragelse i sundhedsvæsenet.
Her kan du læse Rammepapir for Patientinddragelsesudvalget 2021.
Rammepapir for Patientinddragelsesudvalget 2021