Der kan komme ændringer, og det informerer om løbende her på siden. Hvis praksis har et lager af hvide podepinde, kan de stadig anvendes - dog ikke til Covid-podning.
Her er en oversigt over, hvilke podepinde praksis skal bruge i stedet for den hvide eSWAB:
BYEN + SYD + Bornholm (knyttet til Mikrobiologisk Afdeling, Hvidovre)
Sigma Transswab (MW-MW176s) til dyrkning og resistens og almindelige virus.
Denne podepind kan også bruges til podning for Covid-19
MIDT + NORD (knyttet til Mikrobiologisk Afdeling, Herlev)
Lyseblå eSWAB med alm podepind (221000) til D+R og almindelig virus.
Bemærk, at den lyseblå eSWAB ikke kan bruges til Covid-podning. Brug i stedet Sigma Transswab (MW-MW176s) til podning for Covid-19..