Konferencen stillede skarpt på, hvordan vi:
- Skaber udviklende læringsmiljøer, der understøtter fremtidens kompetencer
- Går fra nul-fejls-kultur til læringskultur
- Tager ansvar for elevers og studerendes kliniske uddannelse i samarbejde med skoler og uddannelsesinstitutioner
- Sikrer en høj grad af patientsikkerhed i uddannelser
- Styrker det tværprofessionelle samarbejde
- Kan arbejde, undervise og lære på samme tid
Hvornår
Konferencen blev afholdt den 11. december i DGI-byen.
Deltagere
200 ledere og medarbejdere, der arbejder med uddannelse og kompetenceudvikling, især relateret til arbejdet i klinikken.
Se dagens paneldebat i fuld længde:
Når teori og praksis mødes - hvordan skaber vi de bedste rammer for sundhedsfaglige uddannelser?
• Jan Toftholm Andersen, vicedirektør, Herlev-Gentofte Hospital
• Rene Priess, centerchef, Psykiatrisk Center Ballerup
• Else Smith, vicedirektør, Amager-Hvidovre Hospital
• Randi Brinckmann, dekan, Københavns Professionshøjskole
• Elsebeth Melgaard, forretningsdirektør, SOSU-skolen i Hovedstaden
• Jørgen Kurtzhals, studieleder for medicin, Københavns Universitet