Ungepanelerne i Danmark er nu klar til at dele deres nye mærkesager, som er blevet udviklet ved de seneste to landsmøder i 2023. Ved landsmødet i oktober arbejdede unge med mærkesagernes indhold og fastsatte mål og handlinger for hvordan de ville komme i mål med dem. Overordnet vil Ungepanelerne i Danmark kæmpe for en helhedsorienteret tilgang til unge med alvorlige og kroniske sygdomme gennem tre mærkesager.
De tre mærkesager er
Mere fokus på mental sundhed hos unge med alvorlige og kroniske sygdomme
Kontinuitet i behandlingsforløbet
Mere undervisning om unge på sundhedsuddannelserne
Læs mere om mærkesagerne her.
Ungepanelerne i Danmark vil se frem til at arbejde med mærkesagerne i 2024, hvor de blandt andet ønsker at formidle mærkesagerne gennem fx videoer og ved at deltage i relevante konferencer, personalemøder og undervisningsforløb.
Billeder af tilblivelsen af mærkesagerne




