Her får du en oversigt over alle vores debatter.
Mød os torsdag den 11. juni
Hjemmebehandling som hjørnesten i fremtidens sundhedsvæsen?
Kl. 15:30 – 16:15, Digital Sundhed Danmark (J30)
Arrangør: Digital Sundhed Danmark
Hjemmebehandling stiller nye krav til samarbejde mellem hospitaler, kommuner og almen praksis – og til digitale løsninger, der binder forløbene sammen.
Men hvordan får vi hjemmebehandling til at virke i hverdagen – og for hvem giver det mening?
Læs den fulde beskrivelse her.
Mød os fredag den 12. juni
Unge i mistrivsel – hvordan hjælper vi i tide?
Kl. 11:30 – 12:15, Akademikernes Hus (K7)
Arrangør: Praktiserende Lægers Organisation
Flere unge oplever mental mistrivsel og falder mellem systemer. Praktiserende læger er ofte første kontakt og spiller en central rolle i den tidlige indsats.
Debatten sætter fokus på, hvordan samarbejdet mellem almen praksis, civilsamfund, kommuner og regioner kan styrkes, så flere unge får hjælp i tide.
Se mere i beskrivelsen her.
Lytter vi nok til patienterne – eller spørger vi bare?
Kl. 16:15 – 17:00, Danske Regioners telt (F10)
Arrangør: Danske Regioner
At inddrage patienter er et ideal og et politisk ønske, men hvor ofte flytter det beslutningerne? Er patienter med ved bordet, eller legitimerer de kun beslutningerne? Har politikerne modet til at bruge patienternes erfaringer til at ændre kurs? Og hvad sker der, når patienter får reel magt?
Spørgsmålene er mange. Vi forsøger at give svarene.
Find den fulde beskrivelse her.
Temperaturmåling: Fryser sundhedsreformen unge ude?
Kl. 17:15 – 18:00, Danske Regioners telt (F10)
Arrangør: Ungepanelerne i Danmark
Danske Regioner har med ungeudspillet "Et mere ungevenligt sundhedsvæsen" opsat en lang række målsætninger, der skal gøre det nemmere at forene ungdomsliv og sygdom.
Men hvordan kan det lykkes i en tid, hvor sundhedsvæsenet er under transformation og store dele af behandlingen på hospitalerne skal afvikles?
Vi tager temperaturen på implementeringen af de ungevenlige indsatser.
Dyk ned i hele beskrivelsen her.
Mød os lørdag den 13. juni
Hvordan kan bedre kommunikation bekæmpe ulighed i sundhed?
Kl. 17.15 – 18.00, Danske Regioners telt (F10)
Arrangør: Dansk Selskab for Kommunikation i Sundhedsvæsenet
Hvis vi vil styrke ligheden i sundhed, skal vi starte med kommunikationen. Sundhedsprofessionelle skal have konkrete redskaber og træning i kommunikation tilpasset den enkelte borger.
Det fylder desværre ganske lidt på sundhedsuddannelserne. I debatten tegner vi problemet op og efterspørger løsninger og de gode eksempler.
Bliv endnu klogere på debatten i beskrivelsen her.