RedCap Debatforum

Velkommen til dette debatforum. Vi vil gerne høre fra dig. Stil et spørgsmål. Del dine tanker. Få flere oplysninger, og hjælp andre.
  
Pladsholder for billede: Isabella Edwards
  • Isabella Edwards
204-03-2018 11:28

Hej​,

Når jeg kører data quality rule F, fremkommer der fejl i form af "invalid value" i status kolonnen. Dette sker kun de steder, hvor jeg bruger branching logic. Min branching logic ser ud til at virke som den skal (felterne bliver vist/skjult korrekt og data bliver eksporteret korrekt). Desuden er det meget simpel branching logic, fx at en håndfuld felter kun vises hvis variablen køn er kvinde. Jeg mener, at jeg har kodet min branching logic korrekt. Fx: [kn] = '2'

(min variabel for køn hedder kn og kvinde er kodet som 2)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor den slår fejl?

Jeg bruger et longitudinal design, og det virkede fint inden jeg skiftede over til dette (jeg har dog tilføjet mere branching logic efter jeg skiftede design). Jeg har prøvet at slette al min branching logic og indføre det igen, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvet med tegnet " i stedet for '.


Vh

Isabella

04-03-2018 11:28NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Signe Hulsbæk
  • Signe Hulsbæk
229-01-2018 11:31

​Vil gerne lave validering på tal i min 'text box'. Jeg har kun mulighed for at vælge 'comma as decimal' i drop down listen. Jeg har forsøgt at ændre dette under 'min profil' hvor den er indstillet til punktum, men uden held.

Nogle forslag til hvordan jeg ændre dette?

vh Signe

29-01-2018 11:31NejGenerelt
12,6300917408308
31
Isabella Edwards
  
Pladsholder for billede: Anne Vest Sørensen
  • Anne Vest Sørensen
121-12-2017 10:46

​Kære Redcap-brugere

I mit test-miljø kan jeg ikke importere csv-filen. Jeg downloader deres Data import tool, men alle variabler kommer i A1-feltet. Jeg har prøvet at separare det med tekst-til-kolonner og jeg har også været inde og prøve at ændre indstillingen via kontrolpanel, som beskrevet i tidligere tråd. Intet hjælper. Jeg skal fortsat bruge tekst-til-kolonne-feltet. Den bliver ved med at skrive: "The record ID field ("record_id") could not be found in cell A1 of the uploaded CSV file, so REDCap has no way to tell which record is which. Please make sure that variable is in A1 and that all relevant variable names are in Row 1."

Er der nogen, som har været ude for det samme og kender løsningen?

Vh

Anne

21-12-2017 10:46NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Olga Rigina
  • Olga Rigina
019-12-2017 10:42

​Hi! I need to add a secondary identifier to avoid patient duplication.

All documents say: add (or choose) secondary identifier. But how? When i click Identifier (=Yes) on my second variable.,  it is now marked as identifier. But dublicates can be added without even a warning. 

It much be some other place - because if secondary identifier is added correctly it should be seen next to main identifier on the 1st line.

And yes, I enabled auto numbering in project design.

19-12-2017 10:42NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Jens Otto Madsen
  • Jens Otto Madsen
117-11-2017 14:56

Hej

Jeg kan kun få RedCap til at skrive æ, ø og Å ved at skrive følgende formler når jeg bruger "Data Dictionary". 

Æ=æ

Ø=ø

Å=Ã¥

Er der nogen der har nemmere metoder??

Mvh Jens Otto

17-11-2017 14:56NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Maria Bækgaard Kjær
  • Maria Bækgaard Kjær
225-08-2017 14:10

​Kære REDCap-brugere

Jeg har et REDCap-projekt, som er meget tæt på at være klar til at gå i produktion. Jeg er dog usikker på et par ting, jeg må have afklaring på inden, jeg går i produktion. Mit projekt strækker sig over 10 år, hvor hver deltager har 6 besøg med en række undersøgelser hver gang. Men 10 år er jo langt ud i fremtiden, derfor:

1) Hvis jeg undervejs får brug for at tilføje et ekstra instrument eller en ekstra event, kan det så lade sig gøre, når jeg er i produktion?

2) Skal alle User Rights og roller være defineret inden jeg starter? Kan én brugers rolle ændres undervejs? Der kunne jo f.eks. komme nye medarbejdere på projektet, eller en nuværende medarbejder kan få nye ansvarsområder.

3) Jeg har nu lavet en række specielle Export Reports, men det kan jo være jeg får brug for flere rapporter eller brug for at ændre i dem jeg har. Kan det lade sig gøre?

 

25-08-2017 14:10NejTips & tricks
  
Pladsholder for billede: Anne Bjertrup
  • Anne Bjertrup
310-08-2017 17:44
Kære alle

Jeg vil gerne slå funktionen "Designate an email field to use for invitations to survey participants" til, men når jeg prøver, kan jeg ikke vælge noget e-mail felt. Dette på trods af at je ghar oprettet et felt til e-mail. 

Under "manage survey participants" kan jeg heller ikke tilføje deltagere. 

Hvad kan problemet være? 


10-08-2017 17:44NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Olga Rigina
  • Olga Rigina
101-08-2017 14:14

​Hej, allesammen!

Kan jeg samle instrumenter fra forskellige projecter i et report?

som e.g. i SQL :

select db1.tab1.col1, db2.tab2.col2 from db1.tab1, db2.tab2 where 

db1.tab1.col3=db2.tab2.col4.

Tak, OLga

01-08-2017 14:14NejTips & tricks
  
Pladsholder for billede: Anne-Sofie  Korsholm
  • Anne-Sofie Korsholm
320-07-2017 08:46

Kære REDCap brugere

Jeg har oprettet et "Instrument" vha. "Online designer". Når jeg så så trykker "Download the current Data Dictionary", laver minimale ændringer i det Excel ark, jeg har downloadet og derefter forsøger at uploade den nye Data Dictionary csv-fil, så kommer følgende advarsel:

20-07-2017 08:46NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Sandra Søgaard Tøttenborg
  • Sandra Søgaard Tøttenborg
211-07-2017 15:36

Er der nogen der ved hvordan man differentierer "survey completion text" alt efter hvad deltager har svaret? Jeg synes ikke jeg kan se denne funktion nogen steder under "survey settings". Helt lavpraktisk vil jeg gerne skrive "tak for din tilmelding" hvis de tilmelder sig, men jo ikke hvis de framelder sig. Jeg kan selvfølgelig nøjes med at skrive det mere neutralt ala "tak for din besvarelse", men det ville nu være handy at kunne differentiere. 

Mvh Sandra

Brian Bjørngaard19-07-2017 13:55NejGenerelt
2,904495030755
2
  
Pladsholder for billede: Olga Rigina
  • Olga Rigina
612-07-2017 10:03

​Hej, allesammen!

Jeg vil ændre import settings (.csv) from comma til semicolon. Hvordan gør jeg det?

Brian Bjørngaard19-07-2017 13:43NejTips & tricks
3,49577334200537
  
Pladsholder for billede: Olga Rigina
  • Olga Rigina
113-07-2017 13:00

​Hej, allesamen!

Nu har jeg provet at importere an xml file. Det giver error, men viser ikke hvad er det gik galt. Har ngn lykkedes med import af xml file?

Brian Bjørngaard19-07-2017 13:33NejTips & tricks
2,85296537470639
  
Pladsholder for billede: Sandra Søgaard Tøttenborg
  • Sandra Søgaard Tøttenborg
213-07-2017 16:18

I mit projekt skal jeg have deltagere ind til undersøgelse. Jeg tænker, det er oplagt at bruge kalender-applikationen til at registrere, den aftalte ​kliniktid. Herefter vil jeg gerne sende to mails: 1) en bekræftelse af tidsbestillingen og 2) en reminder 24 timer før kliniktiden. Kan man det? Eller er der et work-around?

På forhånd tak, 

Sandra

13-07-2017 16:18NejGenerelt
2,93483064853179
1
  
Pladsholder for billede: Sandra Søgaard Tøttenborg
  • Sandra Søgaard Tøttenborg
1005-07-2017 09:05

Hej alle, 

Er der nogen der ved, om det er muligt at indsamle elektroniske underskrifter på samtykkeerklæring via RedCap? Jeg ved det kan lade sig gøre via NemID, men Region H udbyder ikke denne løsning. Måske RedCap kan klare det?

Mvh Sandra

05-07-2017 09:05NejGenerelt
  
Pladsholder for billede: Brian Bjørngaard
  • Brian Bjørngaard
203-07-2017 17:16

Redcap generere automatisk et Study ID øverst på først instrument, som ikke kan redigeres eller flyttes.

Mit første instrument er et inklusion/eksklusions instrument, således at kun pt’er der opfylder inklusions kriterierne, som går videre til randomiseringsinstrumentet. Jeg vil gerne have denne gruppe, altså de pt der rent faktisk inkluderes i forsøget, får et Study ID automatisk. Hvordan gøres dette?

Brian Bjørngaard03-07-2017 17:2311NejGenerelt
2,36183516637306
01-06-2017 12:52
  
Pladsholder for billede: Brian Bjørngaard
  • Brian Bjørngaard
316-06-2017 11:17

 Jeg blev spurgt til seneste Introduktion undervisning om man kunne skjule felter i instrumenter ud fra en brugers Data Access Group (DAG).

Umiddelbart en brugbar funktion så jeg har udtænkt nedenstående workaround:

Når du anvender DAGS  OG AUTONUMMERING vil dit record ID automatisk blive dannet som "[Dag_ID]-[study_ID]. Så hvis din DAG har fået nummer "83" så vil dine record-ID for denne DAG hedde"83-1","83-2","83-3" osv.

 SÅ...

hvis du vil VISE et felt for DAG="83" kan nedenstående sættes ind i braching logic ( hvis feltet skal skjules skal true/false byttes om)

if ([record_id] >= "83" and [record_id] < "84"  ,true,false)

 

 DAGS_branching.png

 

Brian Bjørngaard

Anne-Marie Blok Hellesøe29-06-2017 13:31NejTips & tricks
1,97649577294457
Denne webdel kan ikke sættes ind på webstedet, da communityfunktionen er påkrævet.
Denne webdel kan ikke sættes ind på webstedet, da communityfunktionen er påkrævet.
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Pladsholder for billede: Brian Bjørngaard
  • Brian Bjørngaard
101-06-2017 12:52
2
9
2
110
Pladsholder for billede: Morten Kierkegaard
  • Morten Kierkegaard
104-06-2018 10:03
10
0
0
100
Pladsholder for billede: Anne-Marie Blok Hellesøe
  • Anne-Marie Blok Hellesøe
129-06-2017 13:31
0
2
0
20
Pladsholder for billede: Morten Kierkegaard
  • Morten Kierkegaard
131-05-2017 15:09
0
0
0
0