Regionernes arbejde med de regionale klimaindsatser
I slutningen af 2024 blev et flertal i Folketinget enige om en sundhedsreform, der vil påvirke regionernes opgaver på en række områder. Som følge heraf må regionerne fra 1. januar 2026 ikke længere vedtage regionale udviklingsstrategier og finansiere aktiviteter, der understøtter disse strategier. Region Hovedstaden lukker derfor ned for den regionale klimaindsats ved udgangen af 2025.
Rapporterne er udarbejdet af Aalborg Universitet og Grøn Energi, og er finansieret af Region Hovedstaden.
Yderligere informationer kan læses på Aalborg Universitets hjemmeside