I Laboratoriemedicin vil de tre specialer fra 1. juli 2018 være samlet i ét. Uanset hvilket speciale, der vælges i lægesystemet, kommer man automatisk til "Laboratoriemedicin".
Når patienter skal have foretaget analyser fra mere end ét speciale, kan det hele rekvireres fra samme skærmbillede. Det sparer tid og tastetryk, så at man som rekvirent ikke skal ind og ud af systemet for at bestille analyser fra forskellige specialer. Systemet laver automatisk de nødvendige prøvetagningsblanketter.