God ledelse er vigtigt
Ledelse gør en forskel og er én af løsningerne på sundhedsvæsnets udfordringer. Det ved vi fra trivselsmålinger og forskning, God ledelse øger ledelseskraften. Dårlig ledelse bidrager til kvalitetssvigt, mistrivsel og personaleafgang. God ledelse er derfor et nøgleelement i indsatsen for at sikre høj kvalitet samt tiltrække og tilknytte medarbejdere og ledere i Region Hovedstaden.
Derfor arbejder vi med og træner god ledelse i regionen. Det gør vi med afsæt i vores pejlemærker for god ledelse, som sætter retning for forventninger og støtte til ledere i regionen.
Se også: Ledelsesgrundlag - Leadership Pipeline
Pejlemærker for god ledelse
Region Hovedstadens pejlemærker giver et fælles billede af, hvad god og nærværende ledelse er.
Pejlemærkerne kan bl.a. bruges i ledelsesudviklingssamtaler, trivselsarbejde, ledelsesudvikling, lederrekruttering, onboarding, og når I kommunikerer om arbejdspladsen for at tiltrække og tilknytte medarbejdere (employer branding).
De 4 pejlemærker er: