Gå til hovedindhold

Om opgaveudvalg for coronaerfaringer

​Et opgaveudvalg er et udvalg, hvor politikere, borgere og kommuner sammen skal finde løsninger på konkrete udfordringer i sundhedsvæsenet. Opgaveudvalget skal bidrage med nye ideer til fremtidens velfærd i Region Hovedstaden, så mødet med regionen i en pandemi kan forbedres, men også kontakten med regionen i en helt almindelig hverdag uden Corona.​

Udbruddet af COVID-19 i Danmark i foråret 2020 har påvirket og vil fremover også påvirke både borgernes hverdag og Region Hovedstadens tilbud til bor-gerne. Det gælder naturligvis også regionens kerneopgaver, som har oplevet store forandringer, men også givet talrige erfaringer.

I opgaveudvalget skal politikere, borgere og kommuner​ sammen drage læring af de erfa-ringer, som Corona-pandemien har givet i mødet med hospitalerne, i hjemme-behandlingen, i test- og vaccinationscentre samt på kommunikationskanaler, hvor borgerne har orienteret sig under pandemien. Borgernes oplevelser og møde med sundhedsvæsenet under pandemien er værdifuld viden, som kan give nye og bedre løsninger fremover.

Stinus Lindgreen (B) er formand for udvalget, Christoffer Buster Reinhardt (C) er næstformand og Emilie Haug Rasch (Ø) er medlem af udvalget.

​Se udvalgets kommissorium

Se anbefalinger fra opgaveudvalget

Se referater fra møder i opgaveudvalget

Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden