Udbruddet af COVID-19 i Danmark i foråret 2020 har påvirket og vil fremover også påvirke både borgernes hverdag og Region Hovedstadens tilbud til bor-gerne. Det gælder naturligvis også regionens kerneopgaver, som har oplevet store forandringer, men også givet talrige erfaringer.
I opgaveudvalget skal politikere, borgere og kommuner sammen drage læring af de erfa-ringer, som Corona-pandemien har givet i mødet med hospitalerne, i hjemme-behandlingen, i test- og vaccinationscentre samt på kommunikationskanaler, hvor borgerne har orienteret sig under pandemien. Borgernes oplevelser og møde med sundhedsvæsenet under pandemien er værdifuld viden, som kan give nye og bedre løsninger fremover.
Stinus Lindgreen (B) er formand for udvalget, Christoffer Buster Reinhardt (C) er næstformand og Emilie Haug Rasch (Ø) er medlem af udvalget.
Se udvalgets kommissorium
Se anbefalinger fra opgaveudvalget
Se referater fra møder i opgaveudvalget