Den reviderede kommunikationsaftale har fokus på sammenhængende og trygge indlæggelses- og udskrivelsesforløb, en forenkling af flow og antal kontakter samt en opmærksomhed på formidling af relevant viden på det rigtige tidspunkt.
Web-tv: Derfor er det vigtigt at anvende kommunikationsaftalen
Nyt i kommunikationsaftalen
Hjemmeplejehospitalsmeddelelserne bliver opdateret til version 1.03.
- Ændringer for hospitalerne:
- 2 standardforløb i stedet for 3 (under og over 48 timer)
- Ved forløb under 48 timer ringes til kommunen og udskrivningsrapport sendes
- Ved forløb over 48 timer skal plejeforløbsplan sendes senest dagen før udskrivelse, og der skal være fokus på behov for yderligere koordinering
- Ændringer for kommunerne:
- Telefonisk tilgængelighed døgnet rundt
- Hurtig afsendelse af opdateret indlæggelsesrapport (særligt fokus på plejecentre, midlertidigt ophold og de borgere, hjemmeplejen selv får indlagt) med sygeplejefaglige problemområder og indlæggelsesårsag
- Modtagelse af USR
Revidering af kommunikationsaftalen er en indsats i Sundhedsaftalen 2015 – 2018. Samordningsudvalgene i planområderne er ansvarlige for implementeringen.
Kontakt
Henriette Bager, specialkonsulent, Enhed for Tværsektorielt Udvikling, Center for Sundhed, tlf: 3866 6103/ 6124 2738, e-mail:
hba@regionh.dk