Gå til hovedindhold

​​

Region Hovedstaden bygger fremtidens hospitaler - 2018

En behandling i verdensklasse kræver nye, moderne og tidssvarende rammer, og derfor investerer Region Hovedstaden nu milliarder i hospitalsvæsnet. I alt syv hospitaler bliver ny- og ombygget for at skabe de bedste arbejdsbetingelser for personalet og de mest behagelige omgivelser for patienten.​ Filmen giver et kort ​overblik over visionerne for byggerierne og perspektiverne for patienterne i fremtiden.

Varighed: 03:40 min.

​Videoen fortæller om de nye hospitalsbyggerier i Region Hovedstaden.

Regionen invisterer omkring 20 milliarder kroner i hospitalsbryggerier. Dette indbærer både ombygninger på de eksisterende hospitaler og et nyt Nordsjællands hospital, der bliver bygget fra bunden.

Regionsrådsformand Sofie Hæstrup Andersen fortæller om, hvorfor der bliver bygget nyt.
Det handler om nye rammer og størrere tilfredshed hos patienter og pårørende.

Der kommer nye akutmodtagelser, flere enestuer og bedre rammer for forskning og udvikling.

De faglige specialer bliver samlet på færrere hospitaler. Herved sikres at den bedste viden er samlet samme sted, så patienter og pårørende ikke skal sendes rundt på flere forskellige hospitaler i Region Hovedstaden. 

Målet og ambitionen for de nye hospitaler er: 

  • ​Byggerier, der sætter mennesket først
  • Moderne, helende, bæredygtige og flexible hospitaler
  • God arbejdsplads
  • Vækst med nye jobs på byggepladserne
Sofie Hæstrp Andersen fortæller at hospitalerne har fokus på flexibiletet, fordi det ikke er til at sige, hvad fremtiden bringer. Derfor skal de være klar til omstilling og til at rykke fokus fra et område til et andet.



Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden