Co-branding

​​​​​​​

Co-branding er hvor to eller flere brands vælger at gå sammen med henblik på at opnå større og gensidig, positiv opmærksomhed.
 
Samarbejdet kan være kortvarigt med fx konkrete kampagneaktiviteter. Det kan også være af mere langvarig, virksomhedsstrategisk karakter.

Princip for co-branding

I co-branding-sammenhæng, hvor Region Hovedstaden, dens hospitaler eller virksomheder er hovedejer på opgaven, skal Region Hovedstadens designlinje som overordnede princip altid følges, mens øvrige parters logo - eller kampagnelogoer, kvalitetslogoer etc.  - understilles og altid i en størrelse, der ikke konkurrerer med os som  hovedafsender.

Bemærk: Interne kampagnelogoer og visuelle kendetegn skal altid fremstå i sammenhæng med Region Hovedstadens visuelle logo/design. Det gælder både i intern og ekstern kommunikationssammenhæng.

Placering af co-branding-elementer

Placering af co-branding-elementer er afhængig af, hvilke medie, der er tale om, men visuelt skal den dominerende part være Region Hovedstaden, dens hospitaler eller virksomheder.

På brevpapir placeres co-branding-elementer højre stillet​ fra bund og op, fx. akkrediteringslogo, Københavns Universitets logo og kampagnelogoer som eksempelvis Global Excellence.

På visitkort og publikationer placeres parters logo på bagsiden. Dog kan man på publikationsforsider placere kampagnegrafik som illustration til erstatning for et forsidebillede eller som supplerende element nederst til højre.

Regionens websites har særlige design-retningslinjer for co-branding, som kan findes under Digital-designguide i venstremenuen.


 



Redaktør