Gå til hovedindhold

​​​​​

Dataindsamlingen til ’Hvordan har du det? 2025’ er nu afsluttet

Den 4. februar 2025 sendte vi spørgeskemaet "Hvordan har du det?" til over 300.000 borgere i hele landet – heraf 100.000 i Region Hovedstaden. 

Vent...

Dataindsamlingen er nu afsluttet, og i Region Hovedstaden har vi opnået en svarprocent på 41,8 %. Tak til både borgere og kommuner for den store opbakning og indsats

De øvrige regioners svarprocenter endte på:

  • Region Nordjylland: 41,3 %
  • Region Midtjylland: 46,1 %
  • Region Syddanmark: 45,6 %
  • Region Sjælland: 42,4 %
  • Samlet svarprocent på landsplan: 43,0 %

​​Offentliggørelse i 2026

Den nationale rapport offentliggøres som webrapport den 5. marts 2026.

I Region Hovedstaden planlægger vi et regionalt lanceringsevent. Rapporten vil også blive trykt i fysisk form. Tidspunkt og detaljer for det regionale event følger senere. Vi glæder os til at dele resultaterne med jer!

Undersøgelsen er den største spørgeskemaundersøgelse om sundhed i Danmark og giver en unik mulighed for at følge udviklingen i danskernes trivsel, sundhed og sygdom over tid. Svarene er blandt andet med til at forbedre forebyggelses- og behandlingsinitiativer i kommuner og regioner. Det er 6. gang siden 2010, at undersøgelsen gennemføres.

​Undersøgelsen er gennemført i et samarbejde mellem regionerne, Sundhedsstyrelsen og Statens Institut for Folkesundhed. Det sker efter en aftale mellem Danske Regioner, KL, Indenrigs- og Sundhedsministeriet og Finansministeriet.  


Redaktør

Kommentarer 

Du skal være logget ind for at benytte denne funktionalitet.

Opret profil
RSS kommentarspor Tilmeld kommentarspor

 

Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden