"Hvordan har du det?"-undersøgelsen lukkede for svar d. 12. maj 2021, og siden da har Sundhedsprofilteamet og vores statistikere arbejdet på at få klargjort data til analyse, så vi kan lancere rapporten d. 23. marts 2022.
Undersøgelsen fik hele 56.245 af spørgeskemaerne retur, svarende til en svarprocent på 54,9%. Det er en stigning på 2,3 procentpoint fra de 52,6% i 2017 og rekord i Region Hovedstadens Sundhedsprofil-historie. Svarprocenten er generelt højere blandt kvinder sammenlignet med mænd, og ift. alder, er den højest for de 65-79 årige og lavest for de 25-34 årige. Svarprocenten varierer i
kommunerne fra 44,8% til 63,5%.
En høj svarprocent er vigtigt i befolkningsundersøgelser som denne, fordi det medvirker til, at man kan stole på tendenserne, der viser sig, når resultaterne bliver analyseret.
Nu er vi spændte på at se resultaterne, så vi kan få et overblik over, hvilke tendenser inden for trivsel, sundhed og sygdom, der gør sig gældende blandt unge og voksne i Region Hovedstaden i 2021.