Regionen har udviklet en
automatisering af brugeroprettelserne til SP-Link. Side løbende hermed
har Københavns Kommune i samarbejde med deres it-leverandør Systematic/CURA
udviklet integration- såkaldt knapløsning - til SP-Link.
Pr 2. juni 2021 overgår Københavns
– og Frederiksberg kommuner på den skalerbareløsning.
Der har været afholdt
informationsmøde om SP-Link adgang med de øvrige kommunerne i
hovedstadsregionen. Ønsker kommunen SP-Link adgang, kontakt da regionen. ( se
kontakt oplysninger i næste afsnit)
Foreløbigt er det kun muligt for CURA kommunerne
at få SP-Link adgang. Dette skyldes at Nexus kommunerne ikke har fået udviklet
en teknisk integration