Det kommende e-læringskursus skal give sygeplejersker og læger grundlæggende viden om brandsår og brandsårsbehandling, så de er i stand til at håndtere brandsår i den akutte fase og ved fx modtagelse af flere patienter samtidig.
Tanken er, at alle nyansatte læger og sygeplejersker skal gennemføre kurset, og alle medarbejdere skal re-certificeres en gang om året, så kompetencerne bliver holdt ved lige.
Hovedemnerne i e-læringskurset vil være:
- Brandsårsfysiologi
- Inhalationsskade – cyanidforgiftning
- Arealberegning
- Brandsårsdybde – herunder eschatomi
- Væsketerapi
Der vil i forbindelse med certificeringen være spørgsmål og opgaver i forhold til de enkelte emner.