Gå til hovedindhold

​​​​​​​

Hvordan arbejder vi

Den daglige drift varetages af et sekretariat, som er forankret på Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse, Frederiksberg og Bispebjerg Hospital. Sekretariatet arbejder med at understøtte netværk på tværs af sektorer, skabe og dele viden om forebyggelse og bidrage med rådgivning og forskning i partnerskabsprojekter. 

Sekretariatet holder med jævne mellemrum møder med en national gruppe bestående af en repræsentant fra hver region. Strategiske beslutninger drøftes med den rådgivende styregruppe.​

Partnerskaber er omdrejningspunktet for Det Sektorfri Forebyggelseslaboratorium, da de skal bidrage til at skabe større sammenhæng og synergi i forebyggelsesindsatser. Derfor deltager vi kun i projekter, der har flere partnere på tværs af sektorer.  

Vi arrangerer netværksmøder og inspirationsoplæg, hvor deltagere kan få ny viden, idégenerere nye indsatser og inspirere hinanden på tværs af fagligheder og sektorer.​

​Baggrund

Det Sektorfri Forebyggelseslaboratorium udspringer af Danske Regioners udspil 'Forebyggelse er en nødvendig investering' og blev etableret i 2018 i en periode på fire år. Danske Regioners bestyrelse besluttede i maj 2021 at videreføre Det Sektorfri Forebyggelseslaboratorium fra 2022 og frem.​​

Sidst opdateret:
Redaktør
Klik for at scrolle op eller ned p� siden G� til toppen af siden